Vabljeni na letošnje prvo predavanje cikla Famnitovih izletov v matematično vesolje 2024/25.
Tretje predavanje z naslovom "Kako matematika oblikuje digitalni svet: od računalniških iger in varnih spletnih nakupov do družbenih omrežij" bo izvedel dr. Safet Penjić z UP IAM, v sredo, 22. januarja 2025, ob 16.00, Velika predavalnica 3, UP FAMNIT ter prek Zoom povezave.
“Cikel poljudnih predavanj o matematiki in njeni vlogi v sodobnem svetu”
2. predavanje
natisni
Sreda, 24. oktober 2012 ob 18h, Velika predavalnica UP FAMNIT
Kako računalnik naučimo igrati "4 v vrsto"?
Dr. Branko Kavšek, UP IAM in UP FAMNIT
"4 v vrsto" je zelo poznana igra za dva igralca, ki je postala popularna v 80-ih letih prejšnjega stoletja. Danes poznamo veliko najrazličnejših izvedb te igre, od takšnih, ki jih lahko "držimo v rokah", pa vse do različic za tablične računalnike. Prav tem računalniškim izvedbam bomo posvetili posebno pozornost. Računalniki nam omogočajo, da enega ali pa kar oba igralca nadomestimo z računalnikom. Izlet nas bo popeljal najprej skozi zgodovino igre "4 v vrsto", spoznali bomo pravila igre, ogledali si bomo nekaj zmagovalnih strategij, te strategije bomo zapisali v matematični jezik in na koncu vse skupaj predstavili kot računalniški program. Poleg načina igranja s strategijo si bomo ogledali tudi način igranja z učenjem, kjer se računalnik (prav tako kot to počne človek) uči igranja igre tako, da igro igra. Tu se bomo spoznali s področjem umetne inteligence in si pogledali, kako lahko dejansko računalnik naučimo igrati igro "4 v vrsto".
Foto: Olga Kaliada